„Tyrinėju sniegą, atrandu vandenį”

Tik žiemą lauke galima pamatyti užšalusias balas ir ledą, pažinti purų, tižų, minkštą ar kietą sniegą, atrasti ir net nulaužti nutįsusius varveklius. Žiemą taip pat galima atlikti daugybę kūrybinių tiriamųjų veiklų su sniegu ir ledu, išsiaiškinti fizines savybes. Visose grupėse, padedant pedagogėms, vaikai atliko įvairias STEAM veiklas lauke: matavo iškritusį sniegą užuovėjoje ir vėjo atodangoje, o parsinešę į grupę spėliojo, kiek bus vandens iš sniego, spėjimus pasižymėjo stebėjimo lapuose. Tyrinėjant ištirpusį sniegą vaikai pastebėjo nešvarumus, diskutuojant padarė išvadas, jog valgyti sniego negalima. Bandė sužinoti, kiek sveria sniegas, o vėliau ištirpęs sniego vanduo, matavimo rezultatus užsirašė ir pastebėjo, jog vandens būna daug mažiau nei sniego. Taip pat aiškinosi, ko reikia, kad sniegas virstų vandeniu- suspaudė sniegą rankose ir stebėjo ar sulipo, sniegas nesulipo, tada metė į viršų ir pamatė ,kad sniegas pažiro į šalis. Auklėtoja be pirštinių suspaudė sniego gniūžtę ir tuo metu vaikai kartu išsiaiškino, jog sniegas sušilo nuo rankų šilumos ir pavyko padaryti sniego gniūžtę, stebėjo, kaip keičiasi sniego struktūra mūsų esant atodrėkiui. Aiškinosi, kokios sąlygos būtinos, kad turint purų sniegą, pagaminti sniego tortą, kūrė saulės sistemos planetas, o planetas dažė savo gamintais dažais – ištirpusio sniego ir krepinio popieriaus mišiniu.

saulyte2.jpg
saulyte.jpg
varlė.jpg
nykstuks.jpg
vovere.jpg
kiškutis.jpg
kacuks.jpg
Grupė-„Bitutė“-1.jpg
kaciukas.jpg
Grupė-„Bitutė“2.jpg
Skip to content