„Vanduo – gyvybės šaltinis”

„Vanduo – gyvybės šaltinis” – taip skambėjo tema darželyje. Kiekvienoje grupėje mažieji tyrinėtojai, norėdami kuo daugiau sužinoti apie vandenį, kartu su auklėtojomis leidosi į pažinimo kelionę. Atliko paprastus ir smagius mokslinius bandymus. Tyrinėjant, eksperimentuojant, bandant, stebint vandenį visi buvo kupini džiugių emocijų, lavino mąstymą, vaizduotę, atmintį, įgavo žinių apie vandens savybes, svarbą gamtai ir žmogui. Buvo ugdomi aplinkos pažinimo, skaičiavimo ir matavimo, tyrinėjimo, sakytinės kalbos, santykių su bendraamžiais ir suaugusiais, kūrybiškumo, mokėjimo mokytis sričių įgūdžiai.

Bandymai ir eksperimentai:

„Skęsta – neskęsta” – kiekvienam vaikui paruoštas dubenėlis su įvairiais daiktais, vaikai juos apžiūri, įvardina. Vaikams pasiūloma pabandyti įmesti daiktus, po vieną į vandenį ir stebėti, kas skęsta, o kas ne. Vaikai žaidžia, mėto į vandenį, stebi, įvardina kas skęsta, o kas neskęsta. Vėliau užduotis – daiktus „sužvejoti“ semtuvėliais. Kai visi daiktai „sužvejoti“ ir sukrauti į kiekvieno vaiko dubenėlį, susėdę ratu vaikai pristato savo „laimikį“, suskaičiuoja kiek „sužvejojo“ daiktų, visi pasidžiaugia. Vaikai smagiai praleido laiką, pratinosi stebėti, džiaugėsi naujais atradimais, praplėtė savo žinias apie juos supantį pasaulį, sustiprino savo bendravimo ryšį su bendraamžiais ir pedagogu.

– „Koralai” – ant sušaldytų balionuose ledų, vaikai bėrė druską, stebėjo kaip tirpsta ledas, o tirpdamas išskiria šaltį ir jo metu sulipo du ledai tarsi ledo/sniego senis. Ant druskos patirpdytos vietos, teptuku tepė akvarelinius dažus, stebėjo, kaip jie skverbiasi gilyn išmargindami ledą įvairiais raštais. Kuo daugiau druskos ir dažų, tuo labiau korėtas tapo ledo kamuolys. Po pietų miego vaikai stebėjo kas nutiko su jų ledais – jie ištirpo, o kiekvienas rado dar ir po siurprizą – kas gyvūnėlį, kas spalvotą kaladėlę.

– „Tankis“- vaikai tiksliai matavo vandenį, kad visuose indeliuose būtų po lygiai, į kiekvieną indelį pylė cukraus ir skaičiavo, kad būtų vienu šaukšteliu daugiau – pirmame indelyje 1 šaukštelis cukrau, antrame 2 ir t.t., vandenį maišė, kol cukrus ištirpo. Į indelius su ištirpusiu cukrumi įlašino po kelis lašus  skirtingų spalvų dažų, silpna srovele perpylė iš vieno indo į kitą, dirbo komandoje. Rezultatas – keturi sluoksniai ir keturių spalvų vanduo. Rezultate visi pastebėjo, kad tas vanduo kur cukraus mažiausia jis viršuje, o kur daugiausiai apačioje.

– „ Vakumas” – buvo pastatyta žvakė inde su vandeniu, žvakę uždegėme ir uždengėme ją stiklainiu. žvakė užgęso, o vanduo iš indo buvo siurbiamas į stiklainį. Kad žvakė degtų, jai reikia deguonies iš oro. Sunaudojusi stiklainyje esantį deguonį liepsna užgęso, o stiklainyję likęs oras atvėso. Vėsdamas oras traukiasi, dėl to atsirado vietos ir vanduo stumiamas į stiklainį.

– „Spalvoti lapai” – į šešias vienodas stiklines pripylėme vandens, į penkias iš šešių įlašinome maistinių dažų ir pamerkėme kopūsto lapus. Labai greitai lapai nusidažė spalvotai ir buvo aišku, jog lapai “geria”. 

–  „Krioklys“ . Vaikai stebėjo ir matavo „keliaujančio“ vandens lygį.  Naudodamiesi technologijomis, vaikai klausėsi tekančio vandens krioklio garso. Piešė tik vandeniu ir akvarele. Aiškinosi ir stebėjo kur dingsta piešinys, nupieštas tik vandeniu. Stebėjo, skaičiavo ir fiksavo per kiek laiko spalvotas vanduo nukeliauja iš vienos stiklinės į kitą.

–  „Keliaujantis vanduo”. Paėmėme tris stiklines. Vieną pilną geltono vandens, kitą tuščią ir trečią nepilnai pripiltą žalio vandens. Visas sujungėme popierinėmis servetėlėmis. Vanduo pradėjo keliauti iš vienos stiklinės į kitą. Ryte visose stiklinėse vandens buvo iki pusės. Vidurinėje žalias susimaišęs su geltonu.

 – „Stebuklingas kilimėlis”. Piešėme vandeniu ant specialaus kilimėlio, tuomet kilimėlyje vaizdas, spalvos išryškėjo. Vaikai patyrė daug džiaugsmo ir nuostabos.

–  ,,Oliziukas – plaukų auginimas”. Į kojinę pripylėme skiedrų, sėklų, suformavome Oliziuką. Vaikai laistė ir įsitikino, kad vnduo padėjo sudygti sėklytėms – Oliziuko plaukams.

–   ,,Vandens dažymas krepiniu popieriumi”.  Vaikai plėšė spalvotą krepinį popierių, pagal spalvas sukišo į buteliukus su vandeniu. Vanduo nusidažė, vaikai vardino spalvas.

–   ,,Suktukas”.  Pripūtėme per šiaudelį balioną, prieš tai kartu su šiaudeliu apvyniojome izoliacija baliono pripūtimo vietą, įdėjome į vonelę su vandeniu ir kol oras įšėjo per šiaudelį, balionas sukosi, greičiau, lėčiau, tai suteikė daug emocijų vaikams.

–  „Ledo kubeliai“. Vaikai tyrinėjo sušalusio vandens kubelius, stebėjo kaip jis tirpsta, spalvino jį guašu ir sužinojo, kad vanduo gali būti skystas ir kietas (ledas).

–  „Vandens skonis“. Vaikai ragavo paprasto vandens. Gamino įvairaus skonio vandenį (įdėdami į jį agurkų, apelsino, citrinos griežinėlių). Išsiaiškino, kad vandens skonis gali keistis.

–  „Vandens spalva“. Tyrinėjo, ar vandens spalva gali keistis. Sužinojo, kad vanduo yra bespalvis, bet jo spalvą lengvai galima keisti įdėjus dažų.

–  „Vėjas ir vandens burbulai‘‘. Atradome virpesius gamtoje, ausis pajunta garso bangas, kurios keliauja į smegenis per ausų būgnelius. Į puodą įpylėme vandens ir su šiaudeliais pūsdami į vandenį sukėlėme garsą ir vėją.

1-1.jpg
6.jpg
2-1.jpg
7.jpg
3-1.jpg
10.jpg
5.jpg
9.jpg
4.jpg
8.jpg