„Sniego – ledo inžinerija“

Ne visada yra palankios sąlygos STEAM veiklai „Sniego – ledo inžinerija“, tačiau vaikų noras ir užsidegimas, auklėtojų kūrybiškumas ir iniciatyvumas, suteikia ugdytiniams įvairų, patrauklų ugdymo(si) būdą bei metodą.

Grupės “Varliukas” vaikai statė pilį iš ledo. Ledo luitams išgauti, vaikai pylė vandenį į dideles konstruktoriaus detales ir laukė keletą dienų kol sustings vanduo. Statant skaičiavo kiek ledo gabalų prireiks piliai pastatyti, matavo aukštį. Diskusijos metu, vaikai padarė išvadą, kad pastatyta pilis iš ledo buvo tvirtesnė, negu pastatyta iš sniego. Taip pat nudažė pilį pasirinktomis Lietuvos vėliavos spalvomis.

Grupės „Boružėlė“ vaikai tyrinėjo sniegą, aiškinosi sniego savybes. Išsiaiškinus, kad sniegas limpa vaikai suskubo ridenti sniego rutulius ir iš jų statyti tvirtovę. Didelį rutulį uždėjus ant mažesnio, šis sugriuvo. Išsiaiškinome kodėl taip atsitiko. Tada ant didelio dėjo mažą rutulį. Tvirtovė didėjo ir negriuvo. Atrado ir kitų žaidimų su sniegu.

Tirpstant sniegui ir esant labai geram jo sukibimui, „Nykštuko“ grupės mergaitės inicijavo baltaskarių eglių parko atsiradimą, įstaigos kieme, tikrųjų žaliaskarių eglių apsuptyje. Vieni kasė ir nešė sniego likučius, kiti lipdė. Auklėtojai pasiūlius žalių dažų eglutės spalvinimui, buvo atsakyta: “- Ne, nereikia. Juk čia labai apsnigusi eglutė”. Lipdymo metu garsiai girdėjosi šauksmai ir prašymai “Daugiau… aukštesnė… platesnė ir t.t.”. Sekančią dieną eglutė jau buvo virtusi balute, o vaikai paaiškino kodėl taip įvyko.

Lediniai saldumynai sniego pusnyje – tokia idėja aplankė grupės „Voveraitė” vaikus. Įvairių formų induose užšaldę spalvotą vandenį, vaikai lauke žaidė gautais ledo luitais ir kūrė tortus, keksus, ledų ragelius ir pyragėlius.

Grupės „Kiškutis” vaikai džiaugėsi sniego gausa – lauko žaidimuose išbandė įvairių dydžių ir formų indelius. Vaikai sukūrė „Trimečių” pilį ir užbaigė ją skaičiaus 3 vėliava.

Grupės “Saulytė” vaikai, išklausę legendą apie Gedimino pilies atsiradimą, žiūrėdami į nuotrauką ir naudojant stambias Lego kaladėlių formas, pastatė “Gedimino pilį”. Vėliau ją dažė, matavo per kiek laiko ištirps visa sniego pilis ir kaip kyla vandens lygis. Taip pat, diskusijos metu, išsiaiškino, kodėl Gedimino pilis Vilniuje stovi pastatyta taip ilgai?  Vaikai suprato, kad pilis Vilniuje akmeninė, akmuo netirpsta, o sniegas tirpsta.

Grupės „Bitutė“ vaikai tyrinėjo sniego savybes, spausdami sniego gniūžtes.  Aiškinosi kodėl sniegas limpa? O kada nelimpa? Kuri gniūžtė yra sunkesnė? Didelė ar maža? O kaip sužinoti?  Ogi mesti per pavėsinės stogelį. Tai buvo ne tik džiaugsmo, bet ir žinių teikianti veikla. Vaikai išbandė mesti mažas ir dideles gniūžtes. Taip išsiaiškino, kad mažą mesti yra lengviau ir galima numesti toliau. Įtvirtinome sąvokas didelis mažas, aukštai žemai, arti toli.

Grupės „Kačiukas“ ir „Vyturėlis“, ankstyvojo amžiaus vaikai tyrinėjo sniego savybes ir bendradarbiaujant statė sniego pilis. Taip žaidžiant pastebėjo, kad pilis tapo tokio aukščio, kaip jie patys ir labai apsidžiaugė, kad galima statyti ne tik iš smėlio, bet ir iš sniego.

Grupės „Žiogelis“ veikla ,, Besmegenis kitaip”, ankstyvojo amžiaus vaikai savarankiškai dėjo sniegą į stiklainius, puošė šakelėmis ir lapeliais. Stebėjo be tirpstantį sniegą, koks iš jo liko. Tapo nešvarus vanduo. Todėl sniego neragausime. Ledo gabaliukai- lesyklėlės paukščiams. Stebėjome kokie gavosi ledinukai, juos kabinome darželio teritorijoje. ,, Kaip sukurti besmegenį?” Vaikai dėliojo apskritimus ir formavo besmegenį, puošė antrinėmis žaliavomis.

GRUPĖ-„BITUTĖ“.png
voveraite.jpg
nykstukai.jpg
saulyte2.jpg
varliukas.jpg
vyturėlis.jpg
iogelis.jpg
boruze.png
kisk3.jpg
kac..jpg
kisk.2.jpg
saulyte1.jpg
Skip to content